Vitamin Lengkap Untuk Ibu Hamil

Hari ni sebenarnya saya nak share dengan kawan2 pasal Set Prenatal/SetHamil Shaklee. Pasal pengalaman kawan-kawan yang dah consume Set Hamil ni sepanjang pregnancy diaorang. Puas saya cari testimoni kawan2 yang dah try. Nak share pengalaman diaorang kat semua la kan kononnya...
Eh tetiba πŸ’‘ ! Kenapa la saya tak terfikir nak share pengalaman saya sendiri??! Nak throwback sikit dengan korang...

7 bulan kot saya makan set ni! Sambung lagi lepas pantang dengan SetPantang/Postnatal (tu kita cerita esok la pulak ye...)

MASA PREGNANT KELUAR MASUK HUTAN, DRIVE BERATUS KILOMETER


cergas-semasa-hamil
Cergas semasa hamil
Hari ni saya nak cerita experience saya dan macam mana saya boleh terjebak dgn Shaklee ni πŸ˜Š

Memang saya ada makan Shaklee tapi geli2 je la.. Start bila pregnant, baru saya makan dgn serius. Dah tau nak beli banyak dan kerap, terus saya jadi member Shaklee. Almaklumla, saya anak nurse. Makan pil banyak2 tak jadi masalah pun. Takde nak kena berperang dulu baru nak telan.⠀

Dalam kepala ingat nak bagi the best untuk baby je. Dulu2 sakit apa pun, even kena denggi pun, bergaduh dgn doktor taknak admit. Masa pregnant, bagi la jarum besar pun, saya mengucap 2-3 kali, pejam mata lepas tu serah diri je kat doktor πŸ˜›πŸ˜œπŸ˜

Apa yg saya makan dalam Set Prenatal Shaklee?⠀

 Vitalea (multivitamin dengan zat besi)⠀
 B Complex (dengan asid folik)⠀
 Vitamin C⠀
 Ostematrix (pil kalsium)⠀
 Energizing Soy Protein (ESP)⠀
 Omega Guard (tambah selepas trimester ke-2)⠀
ubat-ibu-hamil
Set lengkap untuk ibu hamil

Ni testimoni saya sendiri, apa kesan Set Prenatal Shaklee ni pada saya:⠀

 Saya rasa bertenaga, tak terlalu letih padahal saya banyak travel dan keje site masa pregnant. Seminggu 2-3x travel balik hari dari Penang ke Perlis, Gerik, Royal Belum, Ipoh, Alor Setar.. fuhh teringat pun penat.⠀
 Saya tak sembelit dan cramp kaki boleh kira dgn sebelah tangan.⠀
 Rambut saya jadi tebal dan lebat, kulit pun gebus gebas, takde kusam.⠀
 Migraine terus kurang, sepanjang pregnant ada la sekali dua, kalau tak dulu tiap2 bulan MC sbb migraine.⠀
 Demam flu segala pun tak datang⠀
 Takde mengidam pelik2⠀

Saya memang sangat2 syorkan ibu2 yg pregnant utk try set prenatal ni. Pada saya memang sangat best, sampai lepas pantang je, terus saya niat nak share benefit Shaklee ni dgn orang lain. ⠀

Memang nampak macam mak aiii... banyak nye laaa kena makan ni kan? Baik makan Obimin sebijik je. Eh eh eh tak betul tu.. setiap item supplement ada fungsi dia sendiri. Ni saya test sendiri masa pregnant dulu. Apa kebaikan setiap item dalam Set Ibu Hamil Shaklee ni? ⠀⠀
⠀⠀
πŸ‘ͺ ESP Shaklee (850gram - cukup untuk sebulan)⠀⠀
⠀⠀
Membekalkan protein untuk membina sel, tisum enzim dan otot ibu dan baby dalam kandungan.⠀⠀
Membantu penyerapan zat dan nutrien dari makanan⠀⠀
Mengurangkan risiko janin menjadi cacat⠀⠀
Membantu penghasilan susu badan⠀⠀
⠀⠀
πŸ‘ͺ Vitalea with iron (multivitamin) 120 biji ⠀⠀
⠀⠀
Membekalkan zat besi untuk penghasilan darah yang cukup. Elakkan pitam dan anemia (kekurangan sel darah merah)⠀⠀
Wajah tidak kelihatan pucat 
Membekalkan zink untuk ibu dan baby

vitamin-lengkap-semasa-hamil
Vita-Lea with Iron Formula membekalkan 28 jenis vitamin dan mineral untuk ibu
⠀⠀
πŸ‘ͺ Vitamin B Complex 120 biji⠀⠀
⠀⠀
Membekalkan asid folik
Membantu mengawal tekanan⠀⠀
Mengelakkan pigmentasi pada kulit⠀⠀
Membantu kelembapan kulit⠀⠀
Membantu pembebasan tenaga dari makanan ⠀⠀
Penting untuk pembentukan darah dan hormon⠀⠀

asid-folik-semasa-hamil
B-Complex Shaklee membekalkan 200mcg asid folik dalam 1 tablet
⠀⠀
πŸ‘ͺ Vitamin C 180 biji⠀⠀
⠀⠀
Membantu bekalkan keperluan vitamin C harian tubuh⠀⠀
Bertindak sebagai antioksidan pencegah kanser⠀⠀
Tiada pengawet dan pewarna⠀⠀
⠀⠀
πŸ‘ͺ Omega Guard 90biji⠀⠀
⠀⠀
Membekalkan DHA untuk perkembangan otak bayi⠀⠀
Membantu mengawal stress pada ibu⠀⠀
Membantu mengawal berat badan semasa mengandung dengan memecahkan lemak⠀⠀
⠀⠀
πŸ‘ͺ Ostematrix 120 biji⠀⠀
⠀⠀
Membekalkan kalsium untuk membina tulang dan sel bayi⠀⠀
Mengelakkan kekejangan otot dan sakit badan⠀⠀
Mengelakkan sembelit. Senang membuang dan lawas⠀⠀
Menstabilkan denyutan jantung⠀⠀
makanan-lengkap-semasa-hamil
Ibu-ibu kena cukup zat masa hamil

Dengan ESP dan Vita-Lea - saya bertenaga dan rasa kenyang lama sampai tengahari. Ye la kadang2 saya tak sempat breakfast bila kena meeting outstation, drive balik hari jauh2 pulak tu. Rambut pun jadi lebat, kulit gebus gebas. Ada iron, so bacaan Hb saya pun cantik je, dalam range 11-13.

Dengan Vitamin C - sepanjang pregnant saya tak demam atau selsema. Kulit cepat cerah walau duduk kat site.

Dengan OsteMatrix - saya tak cramp dan sembelit. Ada la kot 2-3 kali, tu pun bila terlupa makan. Bila baby lahir, ramai yg cakap badan dia kuat. Kalau dia tunjal dgn kaki tu memang sakit.

Dengan Omega Guard - Saya perasan baby memang cepat tangkap dan agak bijak. Harap2 la sel-sel otak dia bersambung dengan jayanya πŸ˜„

Dengan B-Complex - ni ada asid folik, sangat penting untuk baby. Untuk saya pulak, migraine sangat2 kurang berbanding sebelum, dan kurang stress.

Kawan2 yg pregnant tu, saya sangat2 sarankan ambil full set Set Hamil ni. Nak order atau nak tanya je pun, boleh wasap atau call saya di 012-436 4757. Anytime. Atau klik icon di bawah ni:


Pada sesiapa yang ada kad debit atau kredit dan nak beli terus, boleh klik icon e-sell kat bawah ni:


Semoga anda semua enjoy sepanjang pregnancy ye πŸ’—

Comments